U bent hier: home » blog

      Beeldmarketing. Maak uw marketing succesvol door goed gebruik van beelden

      Het gezegde "een beeld zegt meer dan duizend woorden" is vandaag meer dan ooit van toepassing. Vooral de bewegende beelden zijn alom aanwezig: sociale media, beursstands, campagnes, displays in bedrijven en winkels. Onderzoek bevestigt dat in 2017 de Facebook-gebruiker 70% van zijn tijd keek naar video, film, animatie, kortom bewegende beelden. Voor 2018 voorspelt men dat dit 80% wordt. Hoog tijd voor elke ondernemer om beeldmarketing bewust te integreren in de totale marketing aanpak.

      Op 19 april 2018 organiseerde Korazon in samenwerking met Dtonic een infosessie over beeldmarketing. De presentatie werd verzorgd door Johan Van Parys.

      Het eerste deel van de presentatie handelde over onze hersenen en neuroplasticiteit. Die zorgt ervoor dat we doorheen de overvloed aan prikkels toch nog blijven functioneren door onder andere bepaalde zaken weg te filteren. Aan de hand van concrete cijfers werd duidelijk gemaakt hoeveel we op vandaag met beeld en video bezig zijn. En de voorspellingen zijn dat dit alleen maar zal stijgen. 

      Vervolgens deed Johan uit de doeken hoe je concreet aan de slag gaat met beeldmarketing. Een cyclus om het proces te beheersen en sturen werd uit de doeken gedaan.

      Het laatste stuk van de presentatie was gewijd aan het maken van goede beelden, zowel stilstaand als bewegend. 

      Een greep uit de vele tips en tricks:

      • Pas de lengte van jouw video's aan volgens het medium. Sociale media: 15 à 30 sec. Eigen website: tot 90 sec.
      • Toon video's op jouw website op een neutrale achtergrond (cinema modus).
      • Filmpjes van 30 sec. en korter hebben een verhoging in conversie tot 89%.
      • Online wordt video meestal bekeken zonder geluid.
      • Schenk bij het maken van een video bewust aandacht aan volgende zaken: scenario, locatie, belichting, omgevingslawaai.
      • Zorg voor voldoende visuele informatie zodat de kijker geboeid blijft. 
      • Kijkers haken sneller af bij slechte audio dan bij technisch slecht beeld.
      • Gebruik rechtenvrije muziek.
      • Zorg voor branding door jouw logo in beeld te brengen. Plaats het als watermerk doorheen gans de video.

      De volledige presentatie vind je hier: 'Beeldmarketing' door Johan Van Parys.

      24 april 2018 - Philip Vanassche
      Tags :digitale marketing, user experience, user interface, usability