U bent hier: home » blog

      Hoe maakt u een succesvolle e-mailcampagne?

      Elke mailbox wordt overspoeld door spam. Heeft het dan nog zin om e-mailmarketing te doen? Zoals met zoveel zaken in het leven, is het niet alleen wat je doet, maar ook hoe je het doet. E-mailmarketing is zinvol en leidt tot resultaten als je het op een doordachte manier doet.

      E-mailmarketing is een doeltreffend instrument om de relatie met bestaande klanten te onderhouden en nieuwe klanten te werven. Het maakt wezenlijk deel uit van elk goed marketingplan.

      Op 20 maart 2018 organiseerde Korazon in samenwerking met Flexmail een infosessie waarin de spelregels van succesvolle e-mailmarketing werden uitgelegd.

      Aan de hand van sprekende voorbeelden maakte Melanie Schaekers van Flexmail aan iedereen duidelijk wat je moet doen om resultaten te boeken met e-mailmarketing. Onder andere volgende zaken kwamen aan bod:

      • zorg voor een goede eerste indruk door bewust gebruik van afzender, onderwerp, pre-header en preview-pane
      • segmenteer uw doelgroep om aangepaste berichten te versturen
      • personalisatie gaat verder dan de ontvanger aanspreken met zijn naam
      • registreer het klikgedrag en zorg op die manier voor dynamisch aangepaste inhoud
      • zorg voor een kernachtige inhoud met focus op de voordelen voor de ontvanger, vermijd afleiding en stimuleer de conversie
      • elke link vraagt een aangepaste landingspagina
      • bepaald uw doelstellingen zodat je het resultaat kunt evalueren
      • omzeil de spamfilters
      • hou rekening met de beperking van e-mailclients

      De uitgebreide presentatie met alle tips & tricks vind je hier: 'E-mailmarketing, hoe je e-mailmarketing verbeteren', door Melanie Schaekers.

       

      22 maart 2018 - Philip Vanassche
      Tags :digitale marketing