U bent hier: home » blog

      Seminarie: Digitale transformatie door JIT 2.0

      Op 26 september 2017 organiseerde Korazon in samenwerking met Deloitte een seminarie over digitale transformatie. Na een korte introductie over de impact van digitale transformatie werd dieper ingegaan op een aanpak die door elke onderneming kan gebruikt worden om om stap voor stap digitaal te transformeren.

      Als u journalisten en managementgoeroes moet geloven, kunt u als ondernemer maar beter uw zaak opgeven, of minstens radicaal omgooien. Want de digitale disruptie haalt alle traditionele businessmodellen onderuit, zo heet het. Gelukkig hoeft het zo'n vaart niet te lopen. De digitale ontwikkelingen van de laatste jaren dwingen u inderdaad om een en ander te herzien. Met JIT 2.0 wordt u een handig stappenplan aangereikt waarmee u zelf aan de slag kan en uw onderneming van binnenuit digitaal transformeert.

      Oliver Mangelschots, Director SME Digital Transformation bij Deloitte, schetste de evolutie die momenteel aan de gang is. Hij maakte duidelijk in welke mate en op welke termijn de verschillende sectoren van onze economie de impact zullen voelen van de digitale transformatie. En het gaat niet alleen over efficiënter werken. Een verbeterde interactie met klanten en een aanpassing van het business model zijn de volgende stappen die een onderneming moet doormaken om langer competitief te blijven.

      Jurgen Carlier en Philip Vanassche, beide zaakvoerder van Korazon, namen de koe bij de horens en deden JIT 2.0 uit de doeken. JIT 2.0 is een praktische denkwijze en een handige methode met stappenplan die door elke onderneming kan gebruikt worden om digitaal te transformeren. Zowel de denkwijze als het stappenplan werden systematisch toegelicht met concrete voorbeelden uit de praktijk. 

      De leerpunten die iedereen naar huis mee nam waren:

      • digitale transformatie is geen complexe materie maar iets wat elke onderneming op zijn niveau en tempo kan doen
      • JIT 2.0 is een concrete aanpak en methode die elke onderneming kan gebruiken om stapsgewijs digitaal te transformeren
      • digitale transformatie heeft als doel een onderneming beter te laten presteren

      De rode draad doorheen gans het seminarie was het heilige mantra van de digitale transformatie: 'de juiste informatie, bij de juiste persoon op het juiste moment'.

      Hieronder de link om beide presentaties af te halen:

      28 september 2017 - Philip Vanassche
      Tags :JIT 2.0, digitale transformatie