U bent hier: home » Tales wordt Korazon

Tales wordt Korazon

1 december 2015

Pragmatisme versus disruptie-onrust

Webontwikkelaar Tales heet voortaan Korazon. En die naam is niet willekeurig gekozen: hij drukt beter uit wat Korazon biedt. Korazon - afgeleid van corazón, het Spaans voor hart - helpt ondernemers om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren via het web en aldus het web in het hart van hun onderneming te plaatsen. En dat stapsgewijs. Zo biedt Korazon een pragmatisch antwoord op de vragen waarmee bedrijfsleiders, opgeschrikt door onrustwekende disruptie-verhalen, worstelen.

Al meer dan 20 jaar ondersteunt Tales ondernemers bij hun webprojecten. Niet alleen bouwt het websites, maar ook webwinkels en tal van andere webapplicaties op maat. “Steeds vaker vragen ondernemers ons om hun bedrijfsprocessen, zoals bijvoorbeeld verkoop en logistiek, beter op elkaar te laten aansluiten via het web,” vertelt zaakvoerder Jurgen Carlier. “Wij profileren ons dan ook niet langer als websitebouwer, maar als webontwikkelaar die bedrijfsprocessen optimaliseert via het web.”

Daarbij meet Tales zichzelf een nieuwe naam aan: voortaan gaat de webontwikkelaar door het leven als Korazon. “Dat is afgeleid van corazón, het spaanse woord voor hart,” verduidelijkt Jurgen. “De nieuwe naam dekt beter de lading, want we plaatsen bij onze klanten het web in het hart van hun organisatie.”

Pragmatische aanpak

Disruptie is het nieuwe modewoord. Wie zijn zakenmodel niet drastisch omkeert met behulp van het web, is gedoemd om te verdwijnen, zo heet het alom. “Het is vandaag bon ton om de doemklokken te luiden,” vertelt de zaakvoerder van Korazon, “en telkens weer te verwijzen naar dezelfde exploderende webstart-ups zoals Airbnb en Uber die de marktsegementen waarin zij actief zijn behoorlijk door elkaar hebben geschud. Maar onrust is zelden een goede raadgever.”

“Als webontwikkelaars zijn wij uiteraard bewust van de kracht van het web,” vult hij aan. “Het web kan zakenmodellen doen wankelen, maar het kan ook en vooral bedrijfsprocessen versterken.” Met een uitnodigende website genereer je meer contacten; met een performante webwinkel verkoop je meer; met webapplicaties op maat van je organisatie, vergroot je je bedrijfsmarge. Via het web kan je je bedrijfsprocessen beter op elkaar laten aansluiten en versterken.

“Procesoptimalisatie is een geleidelijk traject,” vertelt Jurgen nog. “Het is niet verstandig om alles tegelijk te willen aanpakken, zo houden we onze klanten voor. Maar wel stap voor stap, proces per process.” Deze pragmatische aanpak valt niet in dovemansoren: vandaag begeleidt Korazon al heel wat organisaties bij het geleidelijk optimaliseren van hun bedrijfsprocessen via het web.

Jurgen Carlier, jurgen@korazon.be, 0477 33 24 22

www.korazon.be