JIT 2.0 bij Rejofresh

      De organisatie:
      Gekoeld transport van en naar de veiling

      Dankzij Rejofresh kunnen telers zich focussen op hun kernactiviteiten. 3 keer per week naar de veiling gaan, zou een teler al snel een volledige dag werk kosten. Als gespecialiseerd transportbedrijf focust Rejofresh zich op deze activiteiten.

      De behoefte:
      Minder papier, minder tijdverlies

      De planning gebeurde vroeger in Microsoft Access. Klanten belden, mailden of faxten hun aanvragen door, en de chauffeur pikte de uitgeprinte planning bij aanvang op. Echter verloopt een dag zelfden volgens plan: een aanvraag wordt geannuleerd, of er is meer volume dan aangemeld. Een chauffeur meldt zich ziek, of zit vast in het verkeer. Elke verandering aan de planning betekende dat er weer moest worden rondgebeld, gemaild en gefaxt.

      Facturatie gebeurde op basis van de transportbonnen, maar er ging al eens iets verloren, en wijzigingen werden niet altijd juist gedocumenteerd. Al deze administratie vormde een fulltime bezigheid voor de zaakvoerder, Johan Chrètien.

      Zijn vraag aan ons was dan ook: 'maak een planningsprogramma dat gekoppeld is aan een facturatieprogramma'.

      De oplossing:
      Een online applicatie voor planners en klanten, een mobiele applicatie voor chauffeurs

      We namen in eerste instantie het volledige proces van transportaanvraag, aanvraagverwerking, facturatie en tijdsregistratie onder de loep. De bestaande werkwijze werd niet zonder meer geautomatiseerd, er werd gezocht naar manieren om ze efficiënter te maken, met behulp van webapplicaties.

      De impact:
      Snellere en juistere facturatie, tevreden klanten en chaffeurs. 

      Dankzij de applicatie wordt er bij Rejo Fresh veel efficiënter gewerkt. Elke gebruiker heeft op elk moment toegang tot de gegevens die hij nodig heeft en die gegevens zijn altijd up-to-date. 

      Het verdict:
      Beter dan verwacht

      "Korazon stelde oplossingen voor die ik niet voor mogelijk had gehouden, maar die me wel interessant leken. Ze hebben veel meer voor ons kunnen betekenen dan ik verwachtte en dat heeft alles te maken met hun professionalisme. Ze leven zich in, proberen goed te begrijpen waar het in je business om draait. En daardoor hebben ze applicaties geschreven die mij en mijn chauffeurs op het lijf geschreven zijn."

       

      Meer weten over onze JIT 2.0 methode, deze case, en zelf aan de slag met een handig stappenplan?

      Bestel het boek