Webwinkel Meer omzet met een performante webwinkel

B2B & B2C

Een webwinkel maakt een mooie omzet als elk aspect goed is uitgewerkt. De belangrijkste zijn van toepassing voor zowel B2B als B2C: volledige productinformatie, voordelen en troeven, eenvoudige check-out, overtuigende argumenten, gebruiksgemak en distributie-logistiek.

Het verschil tussen B2B en B2C zit hem in de klemtonen die worden gelegd. In een B2B moet het bestelproces tot in het kleinste detail afgestemd zijn op de processen van de klant. Effici├źntie en tijdswinst zijn cruciaal. In B2C moet alle twijfel worden weggenomen. De klant moet overtuigd zijn dat hij het meest gepaste product koopt in de meest betrouwbare webwinkel.

Integratie

E-commerce gaat verder dan het online plaatsen van een webwinkel. Het online verkoopproces moet volledig geïntegreerd zijn met de andere activiteiten en processen in de onderneming.

Een product heeft een prijs die afhankelijk is van klant, bestelhoeveelheid en land van levering. Die prijsberekening komt best rechtstreeks uit het ERP systeem waar ook offline bestellingen worden verwerkt. Een ander voorbeeld is voorraad. Die moet realtime getoond worden.

Contacten, prospecten, klanten en hun gedrag wordt best in detail bijgehouden. Daar valt veel uit te leren en laat toe de webwinkel bij te sturen naar meer conversie. Een koppeling met een CRM of marketing automation is de aangewezen oplossing.

Korazon bezorgt de e-commerce marketeer de middelen om zijn webwinkel bij te sturen op basis van het gedrag van zijn klanten en prospecten.

Enig idee hoeveel extra omzet je kan maken met een webwinkel?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • kan je beslissen of e-commerce jou iets te bieden heeft
  • heb je zicht op een mogelijke return
  • zie je de waarde van 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop