Crack webwinkel met product information management systeem (PIM)

In een notendop

Project

De webwinkel overtuigt de bezoeker met uitgebreide productinformatie en een omni-channel aanpak.

 

Crack

Sinds 1974 staat Crack bekend om zijn kwalitatieve meubelen tegen scherpe prijzen. Met 3 fysieke winkels is Crack een top 3 speler op de Belgische markt.

 

Succesfactoren

  • Verkoop vanuit de showroom, online en hybride
  • Efficiënt beheer van productinformatie
  • Samenwerking met reclamebureau AB
  • Koppeling met PIM Korapim en ERP eMeubel

Oordeel zelf en bezoek de webwinkel op www.crack.be.

Een webwinkel geïntegreerd met fysieke winkels

Crack trekt bewust de kaart van e-commerce. De totale oppervlakte van de 3 fysieke winkels plaatst Crack in de top 3 van meubelwinkels in België. De webwinkel is geen randactiviteit van de bestaande winkels maar wordt beschouwd als een extra ‘locatie’.

Online zijn de winkels met elkaar geïntegreerd. Je kan online bestellen, maar ook zien welke producten in welke showroom staan en of ze al dan niet op voorraad zijn.

Van productinformatie tot succesvolle verkoop

De kwaliteit en omvang van productinformatie is een cruciale vereiste om de bezoeker te overtuigen tot een aankoop. Over meubels valt heel wat de vertellen. Crack beheert die productinformatie in Korapim, een dynamisch product informatie beheersysteem (PIM).

Een betrouwbare bron voor alle productinformatie is noodzakelijk om te kunnen groeien in assortiment en omzet. Geen tijdverlies met verkeerde of verouderde informatie maakt dat de webwinkel sneller rendabel wordt.

 

Digitale marketing, SEO en SEA voor de Franse markt

De concurrentie is hard en dus wordt digitale marketing uiterst belangrijk. De website is daarop voorzien en o.a. perfect geïntegreerd met Google Shopping en Channable. De digitale marketing gebruikt verschillende kanalen zowel in België als in Frankrijk. De website heeft alle voorzieningen om dat op een succesvolle manier te doen.

"Met het advies van Korazon zijn onze eerste stappen in e-commerce heel succesvol."

Omni-channel met een plus

Naast de verkoop in de toonzaal, en de verkoop op afstand via de webwinkel, gebruikt Crack nog een andere meer hybride aanpak. De consument boekt via de website een online afspraak in. Hij komt in direct contact met een verkoper en samen bekijken en bespreken ze online de producten die de consument wenst te kopen. Bezoeken in de showroom worden zodoende opnieuw opgepikt en online afgerond tot een succesvolle verkoop.

Terug naar overzicht

Heb je vragen over het opstarten van een webwinkel?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • heb je zicht op de opportuniteiten voor groei
  • kan je zelf besluiten of een webwinkel zinvol is
  • zie je de waarde van 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop