easyRepair webapplicatie voor beheer en opvolging van bestellingen

In een notendop

Project

easyReapair kan dank zij een webapplicatie op maat efficiënt toestellen ontvangen voor herstelling en deze opvolgen tot en met de facturatie. De klant volgt het volledige proces via het dealerportaal. Recent kan ook de consument online met zijn elektronica bij easyRepair terecht.

 

easyRepair

easyRepair is een officieel gecertificeerde hersteller van elektronische apparaten. Ze verzorgen de hersteldienst voor verschillende grote merken (Panasonic, Technics, Sony, Rotel,…). Zowel consumenten, dealers uit groot- of kleinhandel en importeurs kunnen bij hen terecht.

 

Succesfactoren

  • ook kleine klanten worden winstgevend
  • B2B en B2C gaan hand in hand
  • koppeling met ERP In Motion
  • voorsprong op de concurrentie

 

De volledige webapplicatie is alleen toegankelijk voor professionele klanten en medewerkers van easyRepair. Er is een aangepaste versie voor de consument. Beiden op www.easyrepair.be.

Van administratieve rompslomp naar automatische flow

Dat easyRepair voor elke doelgroep klaarstaat, is ongetwijfeld een fantastische service. Maar hun veelzijdigheid brengt ook heel wat administratieve rompslomp met zich mee. Daarom gingen ze op zoek naar een systeem waarmee ze hun administratieve processen gemakkelijker kunnen opvolgen. Het betreft het beheer van herstellingen, de registratie van klanten en verdelers, en de integratie met het achterliggende beheersysteem.

Meer marge en minder fouten

Korazon ontwikkelde een webapplicatie waarmee de verschillende doelgroepen gegevens voor herstellingen kunnen doorgeven aan easyRepair. De merken zien onmiddellijk zelf “hun” herstellingen. Het systeem biedt de mogelijkheid om een garantie controle uit te voeren, het gewicht van een apparaat te meten en een kostenraming voor herstel te maken. Handig is ook dat het alle merken met hun verschillende types bevat. Dankzij de webapplicatie ontvangt easyRepair een order per herstelling. Hierdoor gebeuren er minder fouten bij de orderopvolging, wat leidt tot tevreden klanten.

Van B2B naar B2C

Door de automatisering van hun dienstverlening kan easyRepair ook voor kleine klanten op een winstgevende manier werken. Van daar uit is de stap naar de consument klein. Sedert 2019 kan deze ook bij hen terecht voor de herstelling van zijn elektronica.

"De digitalisering van onze werking is cruciaal voor het succes van het bedrijf."

Voorsprong op de concurrentie

De digitale transformatie van easyRepair geeft hen een voorsprong op de concurrentie. Ze bieden een efficiëntere dienstverlening met minder interne kosten. Als gevolg is easyRepair nu de exclusieve partner voor België van een aantal grote merken zoals Sony.

Terug naar overzicht

Wat betekent digitale transformatie voor jouw onderneming?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • zie je het bos door de bomen van digitale transformatie
  • heb je een zicht op de mogelijke return
  • zie je de waarde van 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop