Lucide website B2C en B2B, klantenportaal, bestelplatform met dropshipment

Verkoop van fabrikant aan consument

Lucide verkoopt niet rechtstreeks aan de consument. Maar het is wel de verkoop aan die consument die het succes van Lucide bepaalt. Via het digitaal platform, ontwikkeld door Korazon, maakt Lucide rechtstreeks contact met de consument.

De website toont het gamma en wordt gepromoot via digitale marketing. De consument kan rechtstreeks online bestellen via een directe link naar de webshop van een verdeler. Via een dropshipment toepassing kan elke verdeler een bestelling plaatsen voor levering direct bij de consument.

Ontlasting van de binnendienst

Elke taak van de binnendienst wordt onderzocht. Heeft hij weinig toegevoegde waarde en zorgt hij voor vertraging in het bestel- en leverproces, dan wordt deze gedigitaliseerd.

Bediening op maat van de klant

Het klantenportaal gaat veel verder dan een bestelplatform. De klant wordt bediend op maat: zijn assortiment, zijn prijzen, zijn promoties. Bestellingen kunnen worden opgeladen via een spreadsheet aangepast aan het ERP-systeem van de klant.

Digitalisering als competitief voordeel

Van bij de start is het de visie van Lucide om alle activiteiten zonder toegevoegde waarde te automatiseren. En om de verkoop zo veel mogelijk te digitaliseren. Dit maakt het voor de klant gemakkelijker om zaken te doen met Lucide. De omzet in e-commerce is in een paar jaar vervijfvoudigd en maakt nu één derde van de omzet uit. De aanpak werkt en de digitalisering maakt het aanboren van nieuwe markten een stuk gemakkelijker.

Terug naar overzicht

Wat zijn de voordelen van een B2B of B2C platform voor jouw onderneming?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • heb je zicht op de opportuniteiten voor groei
  • kan je zelf besluiten of een klantenportaal zinvol is
  • zie je de waarde van 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop