Lucide website B2C en B2B, klantenportaal, bestelplatform met dropshipment

In een notendop

Project

Het webplatform is het hart van de digitalisering van de marketing en de verkoop naar verschillende doelgroepen zowel B2C als B2B.

 

Lucide

Lucide is een Belgisch familiebedrijf en ontwikkelt decoratieve verlichting voor binnen en buiten. Met een doordachte collectie groeide het bedrijf uit tot een belangrijke speler. Een volgende sprong wordt nu gemaakt door doordacht te digitaliseren.

 

Succesfactoren

  • digitale transformatie met een visie
  • een klantenportaal met bediening op maat
  • dropshipment van fabrikant naar consument
  • leadgeneratie voor de distributeurs

Oordeel zelf en bezoek de website op www.lucide.be.

Verkoop van fabrikant aan consument

Lucide verkoopt niet rechtstreeks aan de consument. Maar het is wel de verkoop aan die consument die het succes van Lucide bepaalt. Via het digitaal platform, ontwikkeld door Korazon, maakt Lucide rechtstreeks contact met de consument.

De website toont het gamma en wordt gepromoot via digitale marketing. De consument kan rechtstreeks online bestellen via een directe link naar de webshop van een verdeler. Via een dropshipment toepassing kan elke verdeler een bestelling plaatsen voor levering direct bij de consument.

Ontlasting van de binnendienst

Elke taak van de binnendienst wordt onderzocht. Heeft hij weinig toegevoegde waarde en zorgt hij voor vertraging in het bestel- en leverproces, dan wordt deze gedigitaliseerd.

Bediening op maat van de klant

Het klantenportaal gaat veel verder dan een bestelplatform. De klant wordt bediend op maat: zijn assortiment, zijn prijzen, zijn promoties. Bestellingen kunnen worden opgeladen via een spreadsheet aangepast aan het ERP-systeem van de klant.

Digitalisering als competitief voordeel

Van bij de start is het de visie van Lucide om alle activiteiten zonder toegevoegde waarde te automatiseren. En om de verkoop zo veel mogelijk te digitaliseren. Dit maakt het voor de klant gemakkelijker om zaken te doen met Lucide. De omzet in e-commerce is in een paar jaar vervijfvoudigd en maakt nu één derde van de omzet uit. De aanpak werkt en de digitalisering maakt het aanboren van nieuwe markten een stuk gemakkelijker.

Terug naar overzicht

Wat zijn de voordelen van een B2B of B2C platform voor jouw onderneming?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • heb je zicht op de opportuniteiten voor groei
  • kan je zelf besluiten of een klantenportaal zinvol is
  • zie je de waarde van 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop