Willaert website met bestelplatform en offertemodule

In een notendop

Project

De website bevat een gedetailleerde plantengids die zowel door hobbyist als professionele tuinier wordt gebruikt. Het klantenportaal bevat een bestelmodule en offerte systeem. Laatste helpt de tuinier om snel aantrekkelijke offertes te maken voor zijn klanten.

 

Willaert

Willaert is één van Europa's toonaangevende boomkwekerijen en groothandel in planten voor in de tuin. Het aanbod richt zich naar de tuinaanleggers en de tuincentra. Een uitgebreid gamma op voorraad, een grote cash&carry afdeling en een doorgedreven digitalisering zijn de bouwstenen van het succes.

 

Succesfactoren

  • koppeling met ERP-pakket van Initeam
  • nieuwe diensten door digitalisering
  • B2B en B2C gaan hand in hand
  • content gedreven marketing

 

Oordeel zelf en bezoek de website op www.willaert.be.

Content marketing met resultaat

De website bevat een uitgebreide plantengids met alle eigenschappen van 3000 planten. De bezoeker kiest met handige filters zoals grondsoort, bloeiperiode, vorm,… de planten die best passen in zijn tuin. Zowel de hobbyist als de professional maken er veelvuldig gebruik van. Het gratis onderhouden en verschaffen van die inhoud zorgt ervoor dat Willaert top-of-mind blijft.

Automatische opmaak van fiches

Elke van de 3000 planten uit de plantengids heeft een fiche in pdf formaat die online beschikbaar is. Vroeger werden die fiches manueel opgemaakt en bijgehouden. Korazon bouwde een toepassing die de informatie uit de databank van de plantengids haalt en die automatisch omzet naar een pdf-fiche. Sedertdien dagen werk uitgespaard, minder fouten en fiches die steeds de actuele informatie bevatten.

Nieuwe dienstverlening door digitalisering

De professionele tuinaanlegger maakt voor elk van zijn projecten een offerte, maar die projecten worden niet altijd verkocht. Veel administratie en opvolging. Door digitalisering is Willaert in staat zijn klanten een extra dienst te bieden. In het klantenportaal kan de tuinaanlegger zijn projecten beheren. Hij selecteert de planten voor het project en krijgt onmiddellijk een offerte. Deze is gepersonaliseerd met zijn bedrijfsgegevens. Hij kan ze kant-en-klaar doorsturen naar zijn klant of prospect. Haalt hij het project binnen, dan wordt de offerte met 1 klik een bestelling. Veel gemak en tijdswinst voor de tuinaanlegger en een hogere succesratio er bovenop. Willaert verhoogt de klantentevredenheid en bespaart tijd door minder manueel afhandeling van bestellingen.

"De projecten die we doen met Korazon hebben een goede ROI. Dit omdat hun mensen meedenken vanuit onze business processen."

Minder onbetaalde facturen

Onbetaalde facturen zijn een vervelend iets in elke onderneming. Manuele opvolging is tijdrovend en niet altijd effectief. De digitalisering van deze flow bevat een link naar een online betaalpagina waarop alle data zijn ingevuld. De klant bevestigt en de zaak is geregeld. Door de online opvolging kan de klant niet ontkennen dat hij op de hoogte was. Samengevat, minder werk met een beter resultaat.

Terug naar overzicht

Welke van jouw bedrijfsprocessen kunnen gedigitaliseerd worden?

Neem contact en we zoeken het samen uit. Na het intake gesprek:

  • heb je zicht op optimalisaties in jouw onderneming
  • ken je de grootorde van de ROI
  • zie je de waarde van 25 jaar ervaring en expertise van Korazon

Philip Vanassche

advies & verkoop